RSS
RSS

Jak przyspieszyć lub wymusić ponowną indeksację Google?


Kategorie: Administracja, Pozycjonowanie, Treść, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

7

Może się zdarzyć, że strona internetowa przeszła duże zmiany i zależy nam na szybkim lub ponownym zaindeksowaniu jej treści.

Jest to szczególnie ważne, gdy strona była zgłoszona do Google z treścią tymczasową „Lorem ipsum” i wyszukiwarka Google przestała na nią zwracać uwagę i mimo wielomiesięcznego dodawania treści, nie jest ona dodawana do indeksu, a strony tymczasowe już nie istniejące nie są nawet przez Google wychwytywane jako 404, ponieważ po prostu wyszukiwarka witryny już prawie nie odwiedza.

Oto zbiór pomysłów (w zdecydowanej większości sprawdzonych) na przyspieszenie lub ponowne indeksowanie witryny przez roboty Google:

  • trzykrotnie wysłać ponownie mapę witryny w Google Search Console,
  • użyć narzędzia Pobierz jako Google w Google Search Console i po pobraniu każdej podstrony wysłać ją do indeksu przez kliknięcie przy niej przycisku,
  • Pobrać jako Google mapę XML strony i zgłosić ją do indeksu jak powyższą metodą, lecz wraz z odnośnikami strony docelowej (czyli mapy XML),
  • zgłosić witrynę ponownie przez https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url,
  • zgłosić podstronę na stronie jej podglądu w urządzeniach mobilnych (przy pomocy tej metody można odświeżać także cudze strony w indeksie Google!),
  • stworzyć specjalną podstronę z odnośnikami stron docelowych i zgłosić ją przez Pobierz jako Google do indeksu (następnie usunąć),
  • dodać nowe podstrony i zgłosić je przez mapę XML witryny, co może zasugerować wyszukiwarce, by częściej odwiedzała stronę,
  • oznaczyć Błędy indeksowania (także w sekcji „na smartfonie”) w Google Search Console jako naprawione, co może pokusić Google o weryfikację,
  • zamieścić odnośniki na innych stronach internetowych do stron, które chce się przeindeksować.

Jak dodać wyszukiwanie trasy dojazdu w Mapach Google na swojej stronie?


Kategorie: Treść, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

1

Standardem jest zamieszczanie na stronach internetowych w dziale Kontakt mapy siedziby firmy.

Nowością jest zaś dodawanie nad nią lub pod nią pola na wpisanie adresu, z którego Google wytyczy na rzeczonej mapie (a więc w obrębie strony firmy) trasę dojazdu:

Poniżej kod, który pozwala na wykonanie takiego powiązania.

Podnoszenie Energii Głosu w Podcascie


Kategorie: Kampanie reklamowe, Promocja, Treść, Wszystkie

0

Od firmy Market Samurai zasłyszałem ciekawy trik na podniesienie energii głosu, czyli zrobienia wrażenia ekscytacji i przekonania z nagrania, które jest dosyć flegmatyczne.

Wystarczy w Audacity zaznaczyć nagranie i kliknąć Efekty → Zmień tempo (nie prędkość) i zwiększyć tempo o 10% do 15%.

Efekt faktycznie jest pozytywny, aczkolwiek nie zawsze potrzebny. Jest bowiem wtedy trochę mniej czasu na przyswojenie wiedzy przez słuchającego. Do celów nauczania i tłumaczenia lepiej zostawić standardowe tempo, natomiast jako narzędzie marketingowe ten trik wydaje się bardzo dobry.

Dodawanie mało atrakcyjnych wpisów w WordPressie


Kategorie: Administracja, Pozycjonowanie, Treść, WordPress, Wszystkie

3

Kiedyś uważałem, że istotne jest, że istotne jest, by na stronie głównej nie pojawiały się mało istotne treści.

Dlatego wyszukałem wtyczkę WP Hide Post, który umożliwia ukrycie wpisu między innymi na stronie głównej. Drugą kwestią jest ukrycie go z kanału RSS – nie pamiętam rozwiązania tego zagadnienia.

Teraz wydaje mi się, że wpisy istotne z punktu widzenia pozycjonowania, ale nie dla odwiedzających regularnie stronę, można dodać z datą publikacji z przeszłości i zapewne problem się rozwiąże (chyba pozostanie publikacja jako najnowsza w RSS, ale kto by się przejmował).

Generalnie jednak brak publikacji na stronie głównej płynie negatywnie na pozycjonowanie nowej podstrony, więc chyba na przyszłość wcale tej metody nie będę praktykował.

Generator grafik z przyciskami typu „Kup Teraz”


Kategorie: Treść, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie, Zarabianie

0

By nie zapomnieć, odnośnik do dobrego narzędzia do generowania różnego rodzaju grafik, w szczególności z przyciskami "Kup Teraz" i podobnymi.

Dostępne są uchodzące za skuteczne grafiki - miałem okazję ich użyć. Wyglądają też solidnie.

Minusem tego narzędzia jest brak obsługi polskich czcionek. W praktyce polecam wygenerować grafikę, a napisy zrobić przy pomocy jakiegoś programu graficznego.

Strona 1 z 912345...Ostatnia »