RSS
RSS

Brak polskich znaków specjalnych w WordPressie i PHP date() oraz niedostępność plików z polskimi znakami


Kategorie: Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

0

Na serwerze firmy Nazwa spotkaliśmy się z nietypowym problemem: generowane przez funkcję PHP date() polskie nazwy miesięcy i dni tygodnia zamiast polskich znaków wyświetlały typowe ikony “diamentów” z pytajnikiem w środku (tzw. krzaki), sygnalizujące problem z kodowaniem.

Generowane przez PHP, a zarazem WordPressa kodowanie tych znaków nie było kodowaniem Windows-1250, ani UTF-8, ani ISO-8859-2. Mimo jasnych ustawień domyślnego kodowania PHP w phpinfo(), nagłówków HTTP, znacznika meta na UTF-8, usilnie stosowane było bliżej niesprecyzowane kodowanie znaków. Także zapisy w górnej części pliku .htaccess nie pomogły:

AddDefaultCharset utf-8
IndexOptions +Charset=UTF-8

Dopiero wklejenie w górnej części pliku wp-config.php poniższego kodu pomogło:

setlocale(LC_ALL,[‘pl_PL.utf8’, ‘pl_PL’,’pl’,’pl_PL.utf-8′,’Polish_Poland.65001′,’polish_poland’]);

Z kolei pliki zawierające polskie znaki, a wgrane na serwer przy użyciu automatycznego ustawiania kodowania w programie FlashFXP, nie były dostępne przez przeglądarkę (błąd 404: nie znaleziono). Dopiero ręczne przestawienie enkodowania plików w ustawieniach FlashFXP na UTF-8 i ponowne wgranie (nadpisanie) plików w taki sposób pomogło i pliki stały się dostępne w przeglądarce.

Jak przyspieszyć lub wymusić ponowną indeksację Google?


Kategorie: Administracja, Pozycjonowanie, Treść, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

7

Może się zdarzyć, że strona internetowa przeszła duże zmiany i zależy nam na szybkim lub ponownym zaindeksowaniu jej treści.

Jest to szczególnie ważne, gdy strona była zgłoszona do Google z treścią tymczasową “Lorem ipsum” i wyszukiwarka Google przestała na nią zwracać uwagę i mimo wielomiesięcznego dodawania treści, nie jest ona dodawana do indeksu, a strony tymczasowe już nie istniejące nie są nawet przez Google wychwytywane jako 404, ponieważ po prostu wyszukiwarka witryny już prawie nie odwiedza.

Oto zbiór pomysłów (w zdecydowanej większości sprawdzonych) na przyspieszenie lub ponowne indeksowanie witryny przez roboty Google:

  • trzykrotnie wysłać ponownie mapę witryny w Google Search Console,
  • użyć narzędzia Pobierz jako Google w Google Search Console i po pobraniu każdej podstrony wysłać ją do indeksu przez kliknięcie przy niej przycisku,
  • Pobrać jako Google mapę XML strony i zgłosić ją do indeksu jak powyższą metodą, lecz wraz z odnośnikami strony docelowej (czyli mapy XML),
  • zgłosić witrynę ponownie przez https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url,
  • zgłosić podstronę na stronie jej podglądu w urządzeniach mobilnych (przy pomocy tej metody można odświeżać także cudze strony w indeksie Google!),
  • stworzyć specjalną podstronę z odnośnikami stron docelowych i zgłosić ją przez Pobierz jako Google do indeksu (następnie usunąć),
  • dodać nowe podstrony i zgłosić je przez mapę XML witryny, co może zasugerować wyszukiwarce, by częściej odwiedzała stronę,
  • oznaczyć Błędy indeksowania (także w sekcji “na smartfonie”) w Google Search Console jako naprawione, co może pokusić Google o weryfikację,
  • zamieścić odnośniki na innych stronach internetowych do stron, które chce się przeindeksować.

Śledzenie wielu kont Google Analytics oraz rozdzielanie wersji językowych


Kategorie: Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

0

Poniższy kod JavaScript (przemieszany z PHP) przydaje się, gdy trzeba dla nowej strony założyć nowe konto Google Analytics i śledzić je, ale jednocześnie chce się zachować śledzenie starego konta (tracker dla jednego z kont - w tym przypadku starego - trzeba jakoś nazwać).

Funkcja _e() jest częścią systemu WordPress i pozwala na przetłumaczenie linijki z kodem UA na inne języki, w których można mieć ustawione osobne numery UA. Zbiorczo można zaś monitorować cały ruch na stronie przy pomocy osobnego trackera (w tym przykładzie - starego konta Google Analytics).

Kod należy umieścić w pliku functions.php motywu. We wtyczce Code Snippets może nie działać.

Generowanie czcionek do użycia na stronach – @font-face


Kategorie: Tworzenie stron, Wszystkie

0

Generatory czcionek na strony lubią nie działać. Polecam następujący, w którym można przetestować przed pobraniem, czy wgrana czcionka ma np. polskie znaki:

Usprawnianie wyszukiwarki WordPressa dla WooCommerce


Kategorie: Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

2

Wyszukiwarka WordPressa domyślnie szuka w dowolnych typach treści: Stronach, Wpisach, własnych typach treści, produktach (np. dla WooCommerce).

Sposób wyświetlania wyników jest jednak ujednolicony - właśnie ze względu na jej uniwersalność.

W przypadku sklepów internetowych istotne jest, by na stronie wyników wyszukiwania była podana np. cena.

Dzisiaj opiszę, jak to zrobić.