Opublikowano 10 listopada 2019
Kategorie: Wszystkie
0
Zarówno przed instalacją, jak i w trakcie użytkowania zachodzi potrzeba przetestowania danej wtyczki – jej wpływu na:
- szybkość strony,
- zużycie pamięci RAM,
- generowane ostrzeżenia i błędy PHP.
Opublikowano 30 lipca 2019
Kategorie: Wszystkie
0
Jeśli nie możesz zalogować się do systemu (np. WordPress) przy użyciu hasła przepisywanego z telefonu (tzw. 2FA – Two Factor Authorization), problemem może być niepoprawnie ustawiony czas w telefonie lub na serwerze.
Należy sprawdzić, czy czasy nie różnią się zbytnio (nawet 30 sekund może już oznaczać, że system oczekuje innego kodu, niż generuje telefon) i je zaktualizować (na serwerze np. restartując serwer czasu NTP, co wykonuje administrator serwera hostingowego).
26 lutego 2019 Google ogłosiło, że dla reklam płatnych za kliknięcia (Google Ads, wcześniej nazywane AdWords) nie będzie już podawać średniej pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ nie może jej rzetelnie obliczyć.
Wyniki wyszukiwania są bowiem bardzo różnie prezentowane – np. z boku wyników wyszukiwania, a na telefonach naturalne pozycje uzyskane dzięki pozycjonowaniu mogą być płynnie przeplecione reklamami płatnymi.
Nawet Google przyznaje więc, że samo nie jest w stanie precyzyjnie określić, na której pozycji wyników wyszukiwania wyświetla się dana strona. Oczywiście świadczy to także o firmach pozycjonujących, które próbują wciąż rozliczać się za lub “gwarantować” pozycje – nawet Google już tego nie robi dla reklam, na których zarabia.
Dla reklam płatnych za kliknięcie Google wprowadziło 4 nowe wskaźniki, ogólnie informujące, czy strona jest nisko, czy wysoko w wynikach wyszukiwania.
12 marca 2019 Google wprowadziło dużą zmianę w sposobie obliczania pozycji stron w wynikach wyszukiwania.
Oznacza to, że od tego dnia możesz zauważyć wzrosty lub spadki w ruchu na swojej stronie internetowej.
Konkrety nie zostały podane – jest to ogólne usprawnienie algorytmu, mające na celu podwyższenie pozycji wartościowych witryn.
Warto jednak wiedzieć, że jeśli ruch zmienił się właśnie w okolicach 12 marca, to ze względu na ogólną zmianę, a nie ze względu na ręcznie przyznaną karę, problemy z dostępem do strony lub z innej przyczyny.
Google udostępniło właśnie raport PDF (tzw. white paper), w którym opisuje, jak walczy z dezinformacją w wyszukiwarce.
Najważniejsze wnioski z dokumentu:
- W 2017 roku Google przeprowadziło ponad 200 000 eksperymentów, które zaowocowały 2400 zmianami w algorytmie wyników wyszukiwania. Daje to ponad 6 zmian każdego dnia roku! To o wiele więcej, niż średnie 500 zmian rocznie podawane w poprzednich latach.
- Google potwierdza, że odnośniki między wysokiej wartości witrynami (tzw. PageRank) są wciąż ważne w określaniu autorytetu witryn.
- Treść niezgodna z prawdą lub prezentująca obalone teorie jest negatywnie oceniana przez Google.
- W 2017 roku pracownicy Google podjęli 90 000 działań ręcznych w stosunku do niskiej jakości witryn, z czego duża część to zgłoszenia użytkowników.
- Google usprawniło usuwanie z wyszukiwarki stron, które padły ofiarą włamania. Szacuje, że 80% takich stron jest już usuniętych z wyników wyszukiwania.
- Różnice w pozycjach w wynikach wyszukiwania mogą wynikać z różnego tempa aktualizowania pozycji w różnych centrach danych Google, znajdujących się w różnych lokalizacjach.
- Każdego dnia 15% zapytań do Google to zapytania zupełnie nowe – takich kombinacji wyrazów wcześniej nie użył żaden internauta.
- Potwierdzone zostało, że strony typu YMYL (dotyczące zdrowia, prawa, pieniędzy itp.) mają znacznie wyższe wymogi, niż inne witryny. Szczegóły na ten temat: Jak Google ocenia strony internetowe?