RSS
RSS

Testowanie wtyczek WordPressa


Kategorie: Wszystkie

0

Zarówno przed instalacją, jak i w trakcie użytkowania zachodzi potrzeba przetestowania danej wtyczki – jej wpływu na:

  • szybkość strony,
  • zużycie pamięci RAM,
  • generowane ostrzeżenia i błędy PHP.

Problem z logowaniem dwuskładnikowym


Kategorie: Wszystkie

0

Jeśli nie możesz zalogować się do systemu (np. WordPress) przy użyciu hasła przepisywanego z telefonu (tzw. 2FA – Two Factor Authorization), problemem może być niepoprawnie ustawiony czas w telefonie lub na serwerze.

Należy sprawdzić, czy czasy nie różnią się zbytnio (nawet 30 sekund może już oznaczać, że system oczekuje innego kodu, niż generuje telefon) i je zaktualizować (na serwerze np. restartując serwer czasu NTP, co wykonuje administrator serwera hostingowego).

Google rezygnuje z podawania pozycji w wynikach wyszukiwania


Kategorie: Aktualności - pozycjonowanie, Wszystkie

1

26 lutego 2019 Google ogłosiło, że dla reklam płatnych za kliknięcia (Google Ads, wcześniej nazywane AdWords) nie będzie już podawać średniej pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ nie może jej rzetelnie obliczyć.

Wyniki wyszukiwania są bowiem bardzo różnie prezentowane – np. z boku wyników wyszukiwania, a na telefonach naturalne pozycje uzyskane dzięki pozycjonowaniu mogą być płynnie przeplecione reklamami płatnymi.

Nawet Google przyznaje więc, że samo nie jest w stanie precyzyjnie określić, na której pozycji wyników wyszukiwania wyświetla się dana strona. Oczywiście świadczy to także o firmach pozycjonujących, które próbują wciąż rozliczać się za lub “gwarantować” pozycje – nawet Google już tego nie robi dla reklam, na których zarabia.

Dla reklam płatnych za kliknięcie Google wprowadziło 4 nowe wskaźniki, ogólnie informujące, czy strona jest nisko, czy wysoko w wynikach wyszukiwania.

Zmiana w algorytmie Google 12 marca 2019


Kategorie: Aktualności - pozycjonowanie, Wszystkie

0

12 marca 2019 Google wprowadziło dużą zmianę w sposobie obliczania pozycji stron w wynikach wyszukiwania.

Oznacza to, że od tego dnia możesz zauważyć wzrosty lub spadki w ruchu na swojej stronie internetowej.

Konkrety nie zostały podane – jest to ogólne usprawnienie algorytmu, mające na celu podwyższenie pozycji wartościowych witryn.

Warto jednak wiedzieć, że jeśli ruch zmienił się właśnie w okolicach 12 marca, to ze względu na ogólną zmianę, a nie ze względu na ręcznie przyznaną karę, problemy z dostępem do strony lub z innej przyczyny.

Średnio 6 zmian dziennie w algorytmie Google! Wnioski z analizy raportu Google odnośnie pozycjonowania


Kategorie: Aktualności - pozycjonowanie, Wszystkie

0

Google udostępniło właśnie raport PDF (tzw. white paper), w którym opisuje, jak walczy z dezinformacją w wyszukiwarce.

Najważniejsze wnioski z dokumentu:

  • W 2017 roku Google przeprowadziło ponad 200 000 eksperymentów, które zaowocowały 2400 zmianami w algorytmie wyników wyszukiwania. Daje to ponad 6 zmian każdego dnia roku! To o wiele więcej, niż średnie 500 zmian rocznie podawane w poprzednich latach.
  • Google potwierdza, że odnośniki między wysokiej wartości witrynami (tzw. PageRank) są wciąż ważne w określaniu autorytetu witryn.
  • Treść niezgodna z prawdą lub prezentująca obalone teorie jest negatywnie oceniana przez Google.
  • W 2017 roku pracownicy Google podjęli 90 000 działań ręcznych w stosunku do niskiej jakości witryn, z czego duża część to zgłoszenia użytkowników.
  • Google usprawniło usuwanie z wyszukiwarki stron, które padły ofiarą włamania. Szacuje, że 80% takich stron jest już usuniętych z wyników wyszukiwania.
  • Różnice w pozycjach w wynikach wyszukiwania mogą wynikać z różnego tempa aktualizowania pozycji w różnych centrach danych Google, znajdujących się w różnych lokalizacjach.
  • Każdego dnia 15% zapytań do Google to zapytania zupełnie nowe – takich kombinacji wyrazów wcześniej nie użył żaden internauta.
  • Potwierdzone zostało, że strony typu YMYL (dotyczące zdrowia, prawa, pieniędzy itp.) mają znacznie wyższe wymogi, niż inne witryny. Szczegóły na ten temat: Jak Google ocenia strony internetowe?