RSS
RSS
  • Już 25 marca nowy wpis:
  • "Google rezygnuje z podawania pozycji w wynikach wyszukiwania"

Czy warto wdrażać AMP do stron internetowych? Wpływ na ruch


Kategorie: Nowe technologie, Optymalizacja, Pozycjonowanie, Promocja, Treść, Tworzenie stron, Wszystkie

0

Rozważaliśmy, czy wdrażać technologię AMP do stron internetowych.

Co to jest AMP? AMP (ang. Accelerated Mobile Pages – przyspieszone strony mobilne) to szybsze ładowanie witryny przy pomocy uproszczonego kodu programistycznego HTML, ale kosztem prawie całej szaty graficznej witryny – zostaje niemal sam tekst. Dzięki AMP strona może być wyświetlana u góry wyników wyszukiwania Google.

Wadą AMP jest brak szaty graficznej witryny – użytkownik po zapoznaniu się z treścią nie ma podsuniętych kolejnych kroków i zazwyczaj cofa się do wyników wyszukiwania.

Nasze podejrzenia zostały potwierdzone po przejrzeniu kilkudziesięciu raportów w postaci studium przypadku z zagranicznych witryn.

Świetnym przykładem jest ten artykuł z raportem, według którego ruch mobilny na stronie wprawdzie wzrósł po wdrożeniu AMP, lecz współczynnik odrzuceń (ang. Bounce Rate) wynosi aż 95%.

Oznacza to, że tylko 5% odwiedzających z urządzeń mobilnych przechodzi na kolejną podstronę serwisu, a 95% opuszcza witrynę po zapoznaniu się z jedną podstroną. Jest to wynik fatalny.

Właściciele stron często patrzą tylko, czy liczba wejść na stronę rośnie, nie analizując tego ogromnie ważnego współczynnika.

Choć dla witryn z aktualnościami (np. plotkarskich) AMP może wydawać się niezbędny z uwagi na konkurencję, to jednocześnie takie wizyty raczej będą gorsze, niż standardowe mobilne, generowane bez wspomagania AMPem.

Dla witryn standardowych, które nie mają aktualności istotnych tylko przez kilka dni, AMP wydaje się konkretnie niepotrzebny.

Komentuj

Subscribe without commenting