RSS
RSS
  • Już 20 sierpnia nowy wpis:
  • "Problem: WPML automatycznie ustawia lub przywraca niepoprawne tłumaczenie"

Jak Mierzyć Zwrot z Inwestycji w Stronę Internetową lub Reklamę?


Kategorie: Kampanie reklamowe, Promocja, Społeczność, Wszystkie, Zarabianie

0

Istnieją metody mierzenia wpływu strony WWW, serwisów społecznościowych, czy reklamy na świadomość marki, liczbę połączeń telefonicznych, czy wizyt w placówkach firmy. Omówiono je w drugim odcinku sezonu pierwszego podcastu BoagWorld. Przedstawiam wnioski z 40-minutowej rozmowy prowadzących.

Narzędzia nie mogą dyktować celów

Często logując się do Google Analytics nawet nie wiemy, czego szukamy. Przykładowo może nas cieszyć wzrost liczby wizyt, ale może on być skutkiem dobrego marketingu, a nie dobrej treści. Tym sposobem to narzędzie narzuca nam, co mamy mierzyć. Powinniśmy się natomiast zastanowić nad rzeczywistymi celami. Jeśli będzie nim przykładowo mierzenie wysłanych przez stronę formularzy zgłoszeniowych, powinniśmy użyć nie Google Analytics, lecz np. ClickTale, które dodatkowo wskaże, przy wypełnianiu którego pola Internauci najczęściej rezygnują.

Zazwyczaj faktycznymi celami będą: wzrost liczby odwiedzających placówki, zwiększenie liczby klientów, czy polepszenie świadomości marki. Inne rzeczy, jak wyższe zarobki z reklam są dosyć łatwe do zmierzenia dzięki wbudowanym np. w AdSense statystykom. Co jednak z wymienionymi celami?

Mierzenie konwersji, czyli osiągalności celów

Aby zmierzyć liczbę połączeń telefonicznych, wykonanych dzięki stronie WWW, można opublikować na niej numer telefonu, który nie pojawia się na wizytówkach itp... Podobnie możemy zrobić z adresem e-mail i faxem, mierząc ich popularność.

Sprawdzanie wpływu strony WWW na liczbę osób odwiedzających placówkę lub nowych klientów możemy wykonać, umieszczając na niej kupon promocyjny. Musi on zachęcać do podania go przez Internautę przy odpowiednio wizycie lub kupnie. Może on uprawniać do zniżki, albo otrzymania drobnego upominku.

Co istotne, takich metod możemy użyć także do mierzenia zwrotu z reklam w Internecie, prasie, radiu i telewizji lub zwrotu z czasu poświęconego na prowadzenie profilów w serwisach społecznościowych.

Do mierzenia świadomości marki powinniśmy użyć serwisu monitorującego użycia nazwy w serwisach społecznościowych. Dosyć dobre informacje daje SocialMention. Autorzy podcastu polecają też PostRank Analytics, które oferuje lekko ograniczoną, ale darmową wersję.

Przy okazji: ClickTale i CrazyEgg generują też ciekawe heatmapy. Są niestety płatne. Za darmo można użyć działającego po stronie serwera ClickHeat.

Komentuj

Subscribe without commenting