RSS
RSS
  • Już 20 sierpnia nowy wpis:
  • "Problem: WPML automatycznie ustawia lub przywraca niepoprawne tłumaczenie"

Sumujesz w Google Analytics tygodniami, przedstawiając każdą kropkę jako tydzień? Pewnie robisz to źle


Kategorie: Administracja, Kampanie reklamowe, Pozycjonowanie, Promocja, Wszystkie

0

Zadanie jest proste: chcemy porównać ruch w lipcu obecnego i lipcu ubiegłego roku.

Nic prostszego, prawda? Wchodzimy w statystyki odwiedzin i ustawiamy daty do porównania:

Ukazuje się poprawny wykres, na którym każda kropka reprezentuje domyślnie jeden dzień:

Jeśli jednak zmienimy sposób prezentacji tak, by każda kropka reprezentowała Tydzień, ukaże się dziwny, niepoprawny intuicyjnie wykres:

Zauważmy, że wykres dzienny wcale nie miał spadku pomarańczowej linii na samym początku. Na końcu zaś, linia ta wykracza poza niebieską. Porównujemy jednak dokładnie 31 dni tego samego miesiąca.

Skąd więc taka różnica?

Wyjaśniamy w dalszej części artykułu.

Statystyki Google Analytics błędnie liczą procentowe wzrosty ruchu


Kategorie: Administracja, Kampanie reklamowe, Pozycjonowanie, Promocja, Wszystkie

0

Większość pozycjonerów stosuje liczby z Google Analytics i nie są nawet świadomi, że obliczenia ich wzrostów lub spadków ruchu są skrajnie niepoprawne.

Jeśli w maju jednego roku mieliśmy 289 wizyt, a rok później już 1097, to o ile razy zwiększył się ruch?

Ponad 3 razy, prawda? Dokładniej, to 1097 / 289 = 3,7958 razy więcej, czyli po zaokrągleniu wzrost wynosił 380%.

Zgadza się?

Według Google Analytics – nie. Oto fragment statystyk, porównujący 2 okresy z dokładnie powyższymi liczbami odwiedzin:

Google Analytics - błąd

Jak widać, “zmiana” została obliczona jako 279,58%. Wynika z tego, że liczba mniejsza, niż 300, według Google nie mieści się nawet 3 razy w 1000. O co tu chodzi?

Podnoszenie Energii Głosu w Podcascie


Kategorie: Kampanie reklamowe, Promocja, Treść, Wszystkie

0

Od firmy Market Samurai zasłyszałem ciekawy trik na podniesienie energii głosu, czyli zrobienia wrażenia ekscytacji i przekonania z nagrania, które jest dosyć flegmatyczne.

Wystarczy w Audacity zaznaczyć nagranie i kliknąć Efekty → Zmień tempo (nie prędkość) i zwiększyć tempo o 10% do 15%.

Efekt faktycznie jest pozytywny, aczkolwiek nie zawsze potrzebny. Jest bowiem wtedy trochę mniej czasu na przyswojenie wiedzy przez słuchającego. Do celów nauczania i tłumaczenia lepiej zostawić standardowe tempo, natomiast jako narzędzie marketingowe ten trik wydaje się bardzo dobry.

Gospodarowanie miejsca na stronie WWW


Kategorie: Administracja, Kampanie reklamowe, Optymalizacja, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

0

Od jakiegoś czasu chciałem zrobić wtyczkę do WordPressa, która by pozwalała na przewijanie części treści z sidebaru wraz ze stroną, jeśli by miały one zniknąć z pola widzenia na skutek przewijania strony w dół.

Przydatne jest to np. dla reklam AdSense - są widoczne bez przerwy. Oto, o czym mówimy:

Okazuje się, że ktoś już taką wtyczkę wykonał i udostępnił za darmo!

Zalety i Wady Infografik


Kategorie: Kampanie reklamowe, Promocja, Treść, Wszystkie

2

Infografiki przeżyły swój boom chyba gdzieś między rokiem 2010 a 2011. Muszę przyznać, że początkowo były bardzo przydatne, konkretne i dodawały coś wartościowego do treści tekstowej.

Obecnie jeśli widzę słowo "infografika" w tytule strony, natychmiast ją opuszczam.

Strona 1 z 3123