Nie można zalogować się do WordPressa i o limitach pamięci
Opublikowano 06 maja 2016
Kategorie: Wszystkie
0
Nazwa.pl przy przekroczeniu limitów np. pamięci na bazę danych blokuje zapytania typu UPDATE i INSERT do bazy danych, przez co nie można zalogować się do panelu administracyjnego, a błąd nie jest domyślnie wyświetlany.
Rozwiązaniem jest dostanie się do bazy danych przez phpMyAdmin i ręczne usunięcie pewnych rekordów. Można też w Active.admin zwiększyć pojemność bazy danych, wykonać kopię bazy (co zrobić należy najpierw, działa bez zarzutu).
Jeśli baza jest już wystarczająco pusta i w phpMyAdmin widnieje podsumowanie sumy rozmiarów tabel w normie, a logowanie dalej nie działa, to w Active.admin należy kilka razy i z przerwami kilkuminutowymi wykonać na bazie tzw. Synchronizację, co przelicza zajętość pamięci.
Czasami to jednak nie wystarcza i w Active.admin pokazywana jest niepoprawna wielkość bazy danych. Wtedy należy wykonać kopię (można przez Active.admin, najlepiej drugą przez phpMyAdmin), usunąć bazę, stworzyć nową (najwygodniej z tymi samymi danymi logowania) i wgrać kopię (można przez Active.admin), co nie tylko przelicza limit zajętości pamięci, ale też defragmentuje dane, umożliwiając lepsze wykorzystanie limitów.
Zapytanie MySQL do sprawdzenia sumy zajmowanej przez bazę danych pamięci:
SELECT table_schema "NAZWA BAZY DANYCH", Round(Sum(data_length + index_length) / 1024 / 1024, 1) "Rozmiar bazy w MB" FROM information_schema.tables GROUP BY table_schema;
Warto także przeczytać na temat sprawdzania limitów: Skacząca liczba rekordów w bazie danych MySQL.