Co to jest system e-learningowy, czyli LMS?
System e-learningowy pozwala na zamieszczanie w internecie odpłatnych kursów i szkoleń, podzielonych na lekcje, z quizami, testami i certyfikatami ukończenia. W języku angielskim takie systemy określa się mianem Learning Management System (system zarządzania nauczaniem, w skrócie: LMS).
Pod kątem polskiego rynku, taki system powinien spełniać następujące wymagania:
- być w języku polskim przynajmniej od strony odbiorcy,
- obsługiwać polskich pośredników płatności (np. PayU, Przelewy24, DotPay, T-Pay), ale także system zagraniczny PayPal,
- ładnie i intuicyjnie wyświetlać się na komputerach i urządzeniach przenośnych,
- pozwalać na zamieszczanie w lekcjach dowolnych treści: filmów, nagrań audio, tekstu, zdjęć,
- mieć dużo użytkowników, którzy go wysoko oceniają.
Kilka tygodni temu pisałem o możliwościach tworzenia stron członkowskich z obsługą polskich pośredników płatności.
Nie wyglądało to zbyt różowo, ale pomailowałem i okazuje się, że jest idealne rozwiązanie!
Szukam ostatnio dobrych rozwiązań do wprowadzenia abonamentowych lub przynajmniej jednorazowych płatności za dostęp do treści w języku polskim, najlepiej w WordPressie.
Martwych projektów jest niestety sporo (np. WP-Sprzedawca, WP Marketer, WLP).
Rozwiązań przynajmniej z pozoru działających póki co znalazłem kilka.
Poniżej zamieszczam przegląd dostępnych sposobów płatności za dostęp do treści na stronach internetowych z uwzględnieniem stron członkowskich, abonamentów, płatności jednorazowych i polskich pośredników płatności kartami kredytowymi, debetowymi, SMSami i przelewami.
Na stronie Dereka Halperna przeczytałem o ciekawym triku marketingowym, zwanym "artifical advancement", co można przetłumaczyć jako "pozorną zaletę".
Chwyt pozwala na podniesienie sprzedaży o 82% bez żadnych wkładów finansowych!
Od dzisiaj na mojej stronie Google+ "Sukces Strony" udzielam porad dla firm posiadających lub planujących strony internetowe oraz piszę o istotnych nowościach z branży :)
Niektóre poruszane tematy:
-
wyszukiwarka Google, Facebook, Google+,
-
pozycjonowanie (SEO),
-
reklama i promocja firmy oraz jej strony,
-
tworzenie treści na strony internetowe.
Polecam dodanie Sukces Strony na Google+ do kręgów - będzie tam wiele cennych informacji, których tutaj nie opublikuję :)
Po cichu liczę także, że w tym roku zacznę robić HangOuty branżowe :) Swoją drogą ciekawi mnie, jak na polski przetłumaczono hangout ;)