RSS
RSS

Czy warto wdrażać AMP do stron internetowych? Wpływ na ruch


Kategorie: Nowe technologie, Optymalizacja, Pozycjonowanie, Promocja, Treść, Tworzenie stron, Wszystkie

0

Rozważaliśmy, czy wdrażać technologię AMP do stron internetowych.

Co to jest AMP? AMP (ang. Accelerated Mobile Pages – przyspieszone strony mobilne) to szybsze ładowanie witryny przy pomocy uproszczonego kodu programistycznego HTML, ale kosztem prawie całej szaty graficznej witryny – zostaje niemal sam tekst. Dzięki AMP strona może być wyświetlana u góry wyników wyszukiwania Google.

Wadą AMP jest brak szaty graficznej witryny – użytkownik po zapoznaniu się z treścią nie ma podsuniętych kolejnych kroków i zazwyczaj cofa się do wyników wyszukiwania.

Nasze podejrzenia zostały potwierdzone po przejrzeniu kilkudziesięciu raportów w postaci studium przypadku z zagranicznych witryn.

Jak przyspieszyć lub wymusić ponowną indeksację Google?


Kategorie: Administracja, Pozycjonowanie, Treść, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

7

Może się zdarzyć, że strona internetowa przeszła duże zmiany i zależy nam na szybkim lub ponownym zaindeksowaniu jej treści.

Jest to szczególnie ważne, gdy strona była zgłoszona do Google z treścią tymczasową “Lorem ipsum” i wyszukiwarka Google przestała na nią zwracać uwagę i mimo wielomiesięcznego dodawania treści, nie jest ona dodawana do indeksu, a strony tymczasowe już nie istniejące nie są nawet przez Google wychwytywane jako 404, ponieważ po prostu wyszukiwarka witryny już prawie nie odwiedza.

Oto zbiór pomysłów (w zdecydowanej większości sprawdzonych) na przyspieszenie lub ponowne indeksowanie witryny przez roboty Google:

  • trzykrotnie wysłać ponownie mapę witryny w Google Search Console,
  • użyć narzędzia Pobierz jako Google w Google Search Console i po pobraniu każdej podstrony wysłać ją do indeksu przez kliknięcie przy niej przycisku,
  • Pobrać jako Google mapę XML strony i zgłosić ją do indeksu jak powyższą metodą, lecz wraz z odnośnikami strony docelowej (czyli mapy XML),
  • zgłosić witrynę ponownie przez https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url,
  • zgłosić podstronę na stronie jej podglądu w urządzeniach mobilnych (przy pomocy tej metody można odświeżać także cudze strony w indeksie Google!),
  • stworzyć specjalną podstronę z odnośnikami stron docelowych i zgłosić ją przez Pobierz jako Google do indeksu (następnie usunąć),
  • dodać nowe podstrony i zgłosić je przez mapę XML witryny, co może zasugerować wyszukiwarce, by częściej odwiedzała stronę,
  • oznaczyć Błędy indeksowania (także w sekcji “na smartfonie”) w Google Search Console jako naprawione, co może pokusić Google o weryfikację,
  • zamieścić odnośniki na innych stronach internetowych do stron, które chce się przeindeksować.

Dodawanie mało atrakcyjnych wpisów w WordPressie


Kategorie: Administracja, Pozycjonowanie, Treść, WordPress, Wszystkie

3

Kiedyś uważałem, że istotne jest, że istotne jest, by na stronie głównej nie pojawiały się mało istotne treści.

Dlatego wyszukałem wtyczkę WP Hide Post, który umożliwia ukrycie wpisu między innymi na stronie głównej. Drugą kwestią jest ukrycie go z kanału RSS – nie pamiętam rozwiązania tego zagadnienia.

Teraz wydaje mi się, że wpisy istotne z punktu widzenia pozycjonowania, ale nie dla odwiedzających regularnie stronę, można dodać z datą publikacji z przeszłości i zapewne problem się rozwiąże (chyba pozostanie publikacja jako najnowsza w RSS, ale kto by się przejmował).

Generalnie jednak brak publikacji na stronie głównej płynie negatywnie na pozycjonowanie nowej podstrony, więc chyba na przyszłość wcale tej metody nie będę praktykował.

Ping Serwera a Szybkość Wczytywania Strony


Kategorie: Optymalizacja, Pozycjonowanie, Wszystkie

5

Mam lekkiego bzika, ponieważ koniecznie chcę zejść z czasem ładowania Wydajnego Komputera do 2 sekund i znaleźć się w elitarnym gronie 20% najszybciej wczytywanych stron według Google Webmaster Tools.

Ponieważ z kodem i optymalizacją grafik już niewiele mogłem zrobić, zająłem się samym serwerem. Prostym zabiegiem udało mi się dwukrotnie zwiększyć prędkość pobierania grafik.

Pomysłowa i Spektakularna Kampania Reklamowa Skittles


Kategorie: Kampanie reklamowe, Pozycjonowanie, Promocja, Społeczność, Treść, Tworzenie stron, Wszystkie

8

W marcu 2009 roku Skittles.com (odpowiednik naszych M&Msów) zyskało 10 milionów fanów na Facebooku dzięki świetnie przeprowadzonej kampanii reklamowej w Internecie.

Nie słyszałem, by od tego czasu ktoś poszedł w ich ślady, a zdecydowanie nie na polskim rynku. Jest więc okazja...

Strona 1 z 41234