RSS
RSS

Problem: WPML automatycznie ustawia lub przywraca niepoprawne tłumaczenie


Kategorie: Administracja, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

0

W jednym z motywów napotkaliśmy następujący problem: po wykonaniu tłumaczeń w WPML dla WordPressa treści wpisywanych przez administratora w panelu, po kilku odświeżeniach niektóre z tych tłumaczeń losowo przywracały język oryginału lub wyświetlały się w niepoprawnym języku.

Czasami także oryginalny tekst do tłumaczenia był nieaktualny w sekcji “Tłumaczenia wyrażeń”, w stosunku do aktualnej treści ustawianej przez administratora w panelu.

Obydwa problemy dotyczyły prawdopodobnie tego, że WPML zapisał nieaktualną wersję oryginalnych tekstów do tłumaczenia i nie potrafił poradzić sobie ze zmianami oryginału w przyszłości.

Kroki ku rozwiązaniu problemu prezentujemy poniżej.

  1. Wyczyść cache WP Super Cache i ustaw nowe Preload Cache.
  2. Wykonaj kopię zapasową bazy danych.
  3. Znajdź i usuń treści oryginalne (zaznaczając checkbox) z sekcji “Tłumaczenia wyrażeń”.
  4. Przejdź do WPML → Pomoc techniczna → Rozwiązywanie problemów i klikaj kolejno: Wyczyść pamięć podręczną WPML, Usuń martw wpisy z tabel tłumaczenia, Napraw zestawienie element_type, Ustaw informacje o języku, Ustal liczbę haseł.
  5. Przejdź do WPML → Języki i zaznacz “Dopasuj identyfikatory (ID) do wielu języków” oraz “Zapisz ciasteczko z językiem, aby obsługiwać filtrowanie języka dla AJAX”. Zapisz każdorazowo zmiany.
  6. Raczej nie ma potrzeby, by skanować motyw w poszukiwaniu wyrażeń do tłumaczenia w WPML → Lokalizacja motywu i wtyczek.
  7. Przejdź do WPML → Tłumaczenie wyrażeń i na samym dole upewnij się, że zaznaczone są pola do tłumaczenia w sekcji “Automatycznie rejestruj wyrażenia do tłumaczenia”.
  8. Przejdź do miejsc wypełniania pól, które nie działały i zapisz je ponownie.
  9. Przejdź do WPML → Tłumaczenie wyrażeń i zmień język oryginału tłumaczeń (zaznacz checkbox, znajdź opcję pod tabelą), które powinny się tam pojawić (jeśli się nie pojawią, spróbuj wykonać zadanie z punktu 6).
  10. Wykonaj tłumaczenie i pamiętaj, by zawsze zaznaczać “Tłumaczenie ukończone”.
  11. Wyczyść cache WP Super Cache i ustaw nowe Preload Cache.
  12. Sprawdź, czy wszystko działa. Sprawdź po 2 dniach, czy wciąż wszystko działa.

Komentuj

Subscribe without commenting