Czy wiesz, że w filmie na YouTube można zawrzeć wielopoziomowe menu nawigacyjne, np. dzielące wgrane filmy na kategorie?
W poniższym przykładzie u góry co kilka sekund przesuwane są okładki filmów. Na nich pokazywane są adnotacje (wycofane przez YouTube, ale zapewne taki sam efekt można uzyskać przy pomocy mechanizmu kart i ekranów końcowych). Kliknięcie na okładkę filmu otwiera odnośnik do jego zwiastunu w nowym oknie.
Na dole filmu wyświetlany jest przycisk nawigacji (także w formie adnotacji - zapewne do zastąpienia mechanizmem kart). Jego kliknięcie przenosi na koniec filmu, gdzie jest więcej przycisków - każdy reprezentuje jeden zestaw okładek filmów (filmy są zebrane w kategorie).
Dzięki takiemu mechanizmowi można na filmie YouTube zrobić ciekawy, wielopoziomowy katalog z odnośnikami - w przypadku kart także z ruchomymi miniaturami filmów, co jest wygodniejsze, niż proste odsyłanie do playlist.
Rozważaliśmy, czy wdrażać technologię AMP do stron internetowych.
Co to jest AMP? AMP (ang. Accelerated Mobile Pages – przyspieszone strony mobilne) to szybsze ładowanie witryny przy pomocy uproszczonego kodu programistycznego HTML, ale kosztem prawie całej szaty graficznej witryny – zostaje niemal sam tekst. Dzięki AMP strona może być wyświetlana u góry wyników wyszukiwania Google.
Wadą AMP jest brak szaty graficznej witryny – użytkownik po zapoznaniu się z treścią nie ma podsuniętych kolejnych kroków i zazwyczaj cofa się do wyników wyszukiwania.
Nasze podejrzenia zostały potwierdzone po przejrzeniu kilkudziesięciu raportów w postaci studium przypadku z zagranicznych witryn.
System e-learningowy pozwala na zamieszczanie w internecie odpłatnych kursów i szkoleń, podzielonych na lekcje, z quizami, testami i certyfikatami ukończenia. W języku angielskim takie systemy określa się mianem Learning Management System (system zarządzania nauczaniem, w skrócie: LMS).
Pod kątem polskiego rynku, taki system powinien spełniać następujące wymagania:
być w języku polskim przynajmniej od strony odbiorcy,
obsługiwać polskich pośredników płatności (np. PayU, Przelewy24, DotPay, T-Pay), ale także system zagraniczny PayPal,
ładnie i intuicyjnie wyświetlać się na komputerach i urządzeniach przenośnych,
pozwalać na zamieszczanie w lekcjach dowolnych treści: filmów, nagrań audio, tekstu, zdjęć,
mieć dużo użytkowników, którzy go wysoko oceniają.
Może się zdarzyć, że strona internetowa przeszła duże zmiany i zależy nam na szybkim lub ponownym zaindeksowaniu jej treści.
Jest to szczególnie ważne, gdy strona była zgłoszona do Google z treścią tymczasową “Lorem ipsum” i wyszukiwarka Google przestała na nią zwracać uwagę i mimo wielomiesięcznego dodawania treści, nie jest ona dodawana do indeksu, a strony tymczasowe już nie istniejące nie są nawet przez Google wychwytywane jako 404, ponieważ po prostu wyszukiwarka witryny już prawie nie odwiedza.
Oto zbiór pomysłów (w zdecydowanej większości sprawdzonych) na przyspieszenie lub ponowne indeksowanie witryny przez roboty Google:
trzykrotnie wysłać ponownie mapę witryny w Google Search Console,
użyć narzędzia Pobierz jako Google w Google Search Console i po pobraniu każdej podstrony wysłać ją do indeksu przez kliknięcie przy niej przycisku,
Pobrać jako Google mapę XML strony i zgłosić ją do indeksu jak powyższą metodą, lecz wraz z odnośnikami strony docelowej (czyli mapy XML),
Standardem jest zamieszczanie na stronach internetowych w dziale Kontakt mapy siedziby firmy.
Nowością jest zaś dodawanie nad nią lub pod nią pola na wpisanie adresu, z którego Google wytyczy na rzeczonej mapie (a więc w obrębie strony firmy) trasę dojazdu:
Poniżej kod, który pozwala na wykonanie takiego powiązania.