RSS
RSS

Wątpliwie dobre zmiany w sposobie ustalania pozycji przez Google w lutym i marcu


Kategorie: Aktualności - pozycjonowanie

0

Odwiedzający pytają nas ostatnio o spostrzeżenia na temat zmian w sposobie ustalania pozycji, jakie Google przeprowadza od 2 miesięcy.

Faktycznie nie tylko my i inni branżowcy, ale też wszystkie narzędzia diagnostyczne (poniżej zdjęcia z algoroo.com i serpmetrics.com) wskazują na duży chaos w wynikach wyszukiwania, objawiający się zwłaszcza w dniach: 1 lutego, 8 lutego, 21 lutego, 8 marca (zobaczcie zmiany w ruchu na swoich stronach w tych dniach). W pozostałe dni też jednak widać było duże zawirowania.

Zmiany Google 2017
Zmiany Google 2017

Z danych, które mamy, wygląda to tak, jak gdyby Google wprowadzało zmiany, a potem się z nich wycofywało lub je mocno poprawiało. Nawet bardzo wartościowe witryny odnotowywały z dnia na dzień duże wzrosty i spadki w ruchu.

Zauważyliśmy nawet przypadek otrzymywania przez 2 dni przez podstronę z jednym produktem ruchu, który wielokrotnie przewyższał średnią miesięczną liczbę wyszukań takich produktów.

Już od około 2 lat Google nie udostępnia bardziej szczegółowych informacji o zmianach, jakie przeprowadza – bo robi to każdego dnia. Te z lutego i marca były jednak ewidentnie chybione i naprawiane czym prędzej. Trudno – jak widać, zdarza się najlepszym. Błędy jednak poprawiono, bo ruch trochę ustabilizował się.

Co więc należy robić? Dalej pozycjonować się etycznie. Google samo zauważa swoje błędy i je poprawia, więc podejrzewamy, że marzec będzie miesiącem, który będzie promował takie pozycjonowanie, jakie Google zaleca. Wszak zdecydowana większość miesięcy w roku przynosi zyski dla tych, którzy postępują zgodnie z zasadami.

Komentuj

Subscribe without commenting