RSS
RSS
  • Już 30 marca nowy wpis:
  • "Znaczniki div gtx-trans i błędy walidacji W3C"

Wdrożenie SSL do strony internetowej – WordPress i CloudFlare


Kategorie: Nowe technologie, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

0

Witryny bez certyfikatu SSL (czyli przedrostka https w adresie) mają gwałtownie obniżane pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Na skutek wdrożenia certyfikatu zmienia się adres strony z http:// na https:// i mimo wykonania odpowiednich przekierowań, spodziewany jest około 3-miesięczny spadek ruchu o około 15%, po którym witryna zapewne powróci do poprzedniego ruchu. Nie jednak reguły co do czasu lub wysokości spadku ruchu. Spadek może też nie wystąpić wcale lub być większy, bądź trwać dłużej.

Alternatywą jest brak certyfikatu SSL i całkowity, stopniowy spadek ruchu. Im wcześniej wykona się tą zmianę, tym lepiej.

Czytaj dalej o tym, jak kupić i wdrożyć certyfikat SSL oraz jakie zadania należy wykonać.

Gdzie kupić certyfikat SSL? Ile kosztuje?

Certyfikat należy wykupić u swojego dostawcy serwera hostingowego. U niektórych dostawców dostępny jest darmowy certyfikat Let’s Encyrpt, lecz u większości za certyfikat trzeba płacić 100 – 200 zł rocznie.

Jak wdrożyć certyfikat SSL?

Wdrożenie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej, więc powinno być wykonywane przez profesjonalistów.

Wdrożenie SSL obejmuje:

  • podłączenie certyfikatu do serwera hostingowego,
  • uwzględnienie zmian związanych z funkcją sklepu internetowego, w tym w szczególności w zakresie współpracy z pośrednikiem płatności,
  • zapauzowanie działania witryny i wykonanie kopii zapasowej witryny i bazy danych na czas zmian programistycznych,
    zmiany w kodzie szaty graficznej,
  • zmiany programistyczne w bazie danych witryny,
  • wdrożenie dodatku wspomagającego SSL do systemu WordPress,
  • zmiany w statystykach odwiedzin Google Analytics,
  • zmiany w usłudze Google Search Console, w tym podłączenie nowej wersji witryny i jej mapy XML,
  • zgłoszenie do Google prośby o szybkie zaktualizowanie wyników wyszukiwania w związku z wdrożeniem SSL,
  • powiązanie usług Google Analytics i Google Search Console,
  • podłączenie monitorowania usługi Google Search Console do panelu administracyjnego systemu WordPress,
  • aktualizację pliku robots.txt z wytycznymi dla wyszukiwarek,
  • zmianę zabezpieczeń technicznych witryny związanych z wdrożeniem SSL,
  • wykonanie przekierowań ze starych adresów witryny na nowe,
  • rozwiązanie konfliktów w ładowaniu treści z niezabezpieczonych źródeł dla strony głównej witryny,
  • przestawienie źródeł ładowania bibliotek zewnętrznych witryny na protokoły zabezpieczone,
  • rozwiązanie konfliktów w ładowaniu treści z serwisu YouTube,
  • wprowadzenie oznaczenia daty wdrożenia SSL do Google Analytics,
  • zresetowanie mechanizmów przyspieszających ładowanie witryny.

Wdrożenie certyfikatu za pośrednictwem CloudFlare

Jeśli witryna jest obsługiwana przez usługę CloudFlare, to należy wykonać dodatkowe działania:

  • rekonfigurację usługi CloudFlare pod kątem SSL wraz z ustawieniem trybu restrykcyjnego weryfikacji SSL i włączeniem przekierowań,
  • zresetowanie mechanizmów przyspieszających ładowanie witryny, w tym w usłudze CloudFlare.

Ile kosztuje wdrożenie SSL?

Zależnie od stopnia skomplikowania danego projektu, wdrożenie SSL będzie kosztować orientacyjnie od 1000 zł netto do 6000 zł netto.

Witryny oparte o autorski kod programistyczny powinny się liczyć z wydatkiem powyżej 6000 zł netto.

Komentuj

Subscribe without commenting