RSS
RSS

Wielopoziomowe menu nawigacyjne w filmach na YouTube


Kategorie: Promocja, Treść, Wszystkie

0

Czy wiesz, że w filmie na YouTube można zawrzeć wielopoziomowe menu nawigacyjne, np. dzielące wgrane filmy na kategorie?

W poniższym przykładzie u góry co kilka sekund przesuwane są okładki filmów. Na nich pokazywane są adnotacje (wycofane przez YouTube, ale zapewne taki sam efekt można uzyskać przy pomocy mechanizmu kart i ekranów końcowych). Kliknięcie na okładkę filmu otwiera odnośnik do jego zwiastunu w nowym oknie.

Na dole filmu wyświetlany jest przycisk nawigacji (także w formie adnotacji - zapewne do zastąpienia mechanizmem kart). Jego kliknięcie przenosi na koniec filmu, gdzie jest więcej przycisków - każdy reprezentuje jeden zestaw okładek filmów (filmy są zebrane w kategorie).

Dzięki takiemu mechanizmowi można na filmie YouTube zrobić ciekawy, wielopoziomowy katalog z odnośnikami - w przypadku kart także z ruchomymi miniaturami filmów, co jest wygodniejsze, niż proste odsyłanie do playlist.

Domena nie działa po przeniesieniu? Problemy z DNSSEC


Kategorie: Administracja, Nowe technologie, Tworzenie stron, Wszystkie

8

Jeśli w firmie, u której domena jest utrzymywana, wdrożone jest zabezpieczenie DNSSEC i wykona się transfer tej domeny do innej firmy hostingowej (np. gdy zmienia się hosting), to domena może przestać działać przy próbie otworzenia strony z niektórych komputerów.

Problem objawia się zwyczajnym błędem sugerującym, że taka domena nie jest zarejestrowana, np.:

  • Witryna jest nieosiągalna
  • ERR_NAME_NOT_RESOLVED
  • Nie udało się znaleźć adresu IP serwera ze stroną

Problem ten występuje w szczególności po przeniesieniu domeny z firmy Nazwa do innej, która nie obsługuje zabezpieczenia DNSSEC (np. Zenbox).

Jednocześnie problem czasami występuje, a czasami nie – nawet odświeżając stronę z tego samego komputera, czasami załaduje się poprawnie, a czasami – wcale.

Aby omówić rozwiązanie problemu, musimy go najpierw wyjaśnić.

Czy warto wdrażać AMP do stron internetowych? Wpływ na ruch


Kategorie: Nowe technologie, Optymalizacja, Pozycjonowanie, Promocja, Treść, Tworzenie stron, Wszystkie

0

Rozważaliśmy, czy wdrażać technologię AMP do stron internetowych.

Co to jest AMP? AMP (ang. Accelerated Mobile Pages – przyspieszone strony mobilne) to szybsze ładowanie witryny przy pomocy uproszczonego kodu programistycznego HTML, ale kosztem prawie całej szaty graficznej witryny – zostaje niemal sam tekst. Dzięki AMP strona może być wyświetlana u góry wyników wyszukiwania Google.

Wadą AMP jest brak szaty graficznej witryny – użytkownik po zapoznaniu się z treścią nie ma podsuniętych kolejnych kroków i zazwyczaj cofa się do wyników wyszukiwania.

Nasze podejrzenia zostały potwierdzone po przejrzeniu kilkudziesięciu raportów w postaci studium przypadku z zagranicznych witryn.

Najlepszy system e-learningowy do kursów internetowych


Kategorie: Pasywny dochód, Treść, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

0

Co to jest system e-learningowy, czyli LMS?

System e-learningowy pozwala na zamieszczanie w internecie odpłatnych kursów i szkoleń, podzielonych na lekcje, z quizami, testami i certyfikatami ukończenia. W języku angielskim takie systemy określa się mianem Learning Management System (system zarządzania nauczaniem, w skrócie: LMS).

Pod kątem polskiego rynku, taki system powinien spełniać następujące wymagania:

  • być w języku polskim przynajmniej od strony odbiorcy,
  • obsługiwać polskich pośredników płatności (np. PayU, Przelewy24, DotPay, T-Pay), ale także system zagraniczny PayPal,
  • ładnie i intuicyjnie wyświetlać się na komputerach i urządzeniach przenośnych,
  • pozwalać na zamieszczanie w lekcjach dowolnych treści: filmów, nagrań audio, tekstu, zdjęć,
  • mieć dużo użytkowników, którzy go wysoko oceniają.

Wdrożenie SSL do strony internetowej – WordPress i CloudFlare


Kategorie: Nowe technologie, Tworzenie stron, WordPress, Wszystkie

0

Witryny bez certyfikatu SSL (czyli przedrostka https w adresie) mają gwałtownie obniżane pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Na skutek wdrożenia certyfikatu zmienia się adres strony z http:// na https:// i mimo wykonania odpowiednich przekierowań, spodziewany jest około 3-miesięczny spadek ruchu o około 15%, po którym witryna zapewne powróci do poprzedniego ruchu. Nie jednak reguły co do czasu lub wysokości spadku ruchu. Spadek może też nie wystąpić wcale lub być większy, bądź trwać dłużej.

Alternatywą jest brak certyfikatu SSL i całkowity, stopniowy spadek ruchu. Im wcześniej wykona się tą zmianę, tym lepiej.

Czytaj dalej o tym, jak kupić i wdrożyć certyfikat SSL oraz jakie zadania należy wykonać.