RSS
RSS

Google rezygnuje z podawania pozycji w wynikach wyszukiwania


Kategorie: Wszystkie

1

26 lutego 2019 Google ogłosiło, że dla reklam płatnych za kliknięcia (Google Ads, wcześniej nazywane AdWords) nie będzie już podawać średniej pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ nie może jej rzetelnie obliczyć.

Wyniki wyszukiwania są bowiem bardzo różnie prezentowane – np. z boku wyników wyszukiwania, a na telefonach naturalne pozycje uzyskane dzięki pozycjonowaniu mogą być płynnie przeplecione reklamami płatnymi.

Nawet Google przyznaje więc, że samo nie jest w stanie precyzyjnie określić, na której pozycji wyników wyszukiwania wyświetla się dana strona. Oczywiście świadczy to także o firmach pozycjonujących, które próbują wciąż rozliczać się za lub “gwarantować” pozycje – nawet Google już tego nie robi dla reklam, na których zarabia.

Dla reklam płatnych za kliknięcie Google wprowadziło 4 nowe wskaźniki, ogólnie informujące, czy strona jest nisko, czy wysoko w wynikach wyszukiwania.

Komentarze

To, że istnieją jeszcze takie firmy, które gwarantują pozycje świadczy niestety nie najlepiej o przedsiębiorcach, którzy kupują takie banialuki. To mniej więcej tak, jakby na parkingu galerii podszedł do ciebie nieznajomy i oferował roleksa za 100 zł. Tylko ktoś o małym rozumku mógłby się skusić na taką ofertę….

Komentuj

Subscribe without commenting