Czy warto wdrażać AMP do stron internetowych? Wpływ na ruch
Opublikowano 09 lipca 2018
Kategorie: Nowe technologie, Optymalizacja, Pozycjonowanie, Promocja, Treść, Tworzenie stron, Wszystkie
0
Rozważaliśmy, czy wdrażać technologię AMP do stron internetowych.
Co to jest AMP? AMP (ang. Accelerated Mobile Pages – przyspieszone strony mobilne) to szybsze ładowanie witryny przy pomocy uproszczonego kodu programistycznego HTML, ale kosztem prawie całej szaty graficznej witryny – zostaje niemal sam tekst. Dzięki AMP strona może być wyświetlana u góry wyników wyszukiwania Google.
Wadą AMP jest brak szaty graficznej witryny – użytkownik po zapoznaniu się z treścią nie ma podsuniętych kolejnych kroków i zazwyczaj cofa się do wyników wyszukiwania.
Nasze podejrzenia zostały potwierdzone po przejrzeniu kilkudziesięciu raportów w postaci studium przypadku z zagranicznych witryn.