Sumujesz w Google Analytics tygodniami, przedstawiając każdą kropkę jako tydzień? Pewnie robisz to źle
Opublikowano 13 sierpnia 2018
Kategorie: Administracja, Kampanie reklamowe, Pozycjonowanie, Promocja, Wszystkie
0
Zadanie jest proste: chcemy porównać ruch w lipcu obecnego i lipcu ubiegłego roku.
Nic prostszego, prawda? Wchodzimy w statystyki odwiedzin i ustawiamy daty do porównania:
Ukazuje się poprawny wykres, na którym każda kropka reprezentuje domyślnie jeden dzień:
Jeśli jednak zmienimy sposób prezentacji tak, by każda kropka reprezentowała Tydzień, ukaże się dziwny, niepoprawny intuicyjnie wykres:
Zauważmy, że wykres dzienny wcale nie miał spadku pomarańczowej linii na samym początku. Na końcu zaś, linia ta wykracza poza niebieską. Porównujemy jednak dokładnie 31 dni tego samego miesiąca.
Skąd więc taka różnica?
Wyjaśniamy w dalszej części artykułu.