Importowanie poczty Gmail a SPAM
Opublikowano 11 czerwca 2014
Kategorie: Administracja, Wszystkie
0
Mam ustawione kilka kont Gmail, które automatycznie importują się do mojego głównego konta, dzięki czemu wszystko mam w jednym miejscu.
Import robiony jest przez protokół POP3. Protokół IMAP nie jest dostępny między dwoma kontami Gmaila – działa tylko między Gmailem i jakimś zewnętrznym klientem poczty.
Problem w tym, że POP3 pobiera pocztę jedynie z folderu Odebrane. Jeśli jakiś e-mail będzie zakwalifikowany przez pierwsze konto Gmailowe jako SPAM, to na drugie – główne konto – nie będzie wcale pobrany.
Nie można więc ani wygodnie zobaczyć SPAMu wysłanego na pierwotne konto i przejrzeć go, ani ustawić filtrów na głównym koncie, które by obejmowały konto pośredniczące.
Rozwiązaniem jest wyłącznie filtra spamowego w koncie pośreniczącym. Nie sprawdzałem, ale zapewne rolę tą przejmie główne konto. Tam też będą działały uniwersalne filtry dla wszystkich podpiętych kont.
Należy zalogować się do konta pośredniczącego, wejść w Ustawienia -> Filtry i utworzyć nowy filtr. W polu “zawiera tekst” trzeba wpisać “is:spam”. Gmail zgłosi, że nie zaleca takiego filtra, bo niby nie obejmie żadnej poczty, co nie jest prawdą. W kolejnym kroku należy zaznaczyć “nigdy nie wysyłaj do spamu” i utworzyć filtr.
Po ustawieniu filtru należy sprawdzić skrzynkę SPAM na koncie pośredniczącym. Wiadomości starsze, niż 30 dni, są automatycznie usuwane, więc ich odzyskać już nie sposób, o ile nie ma się jakiegoś innego systemu robiącego automatyczne kopie zapasowe (np. wtyczka Contact Form DB do WordPressa).