Nagrywanie Podcastu Krok Po Kroku
Opublikowano 30 marca 2012
Kategorie: Administracja, Treść, WordPress, Wszystkie
0
Nagranie jednego odcinka mojego podcastu o prowadzeniu stron internetowych jest dosyć czasochłonne - zajmuje mi zazwyczaj cały dzień.
Robię przy tym sporo rzeczy i często o jakiejś zapominam. Poniżej zamieszczam listę zadań, które wykonuję, by opublikować kolejny odcinek podcastu.
Co należy zrobić, by opublikować podcast?
- Zapisuje ważne informacje do kolejnego odcinka przy pomocy wtyczki Evernote Web Clipper (do każdego odcinka mam osobny notatnik)
- Przed nagraniem kompletuje wszystko po kolei w Google Docs i drukuje (komputer odkładam na bok, by nie buczał do mikrofonu). Sekcje podcastu: aktualności, narzędzia, główny temat, zadania domowe (spisuję po nagraniu wszystkiego)
- Nagrywam dźwięk w Audacity z ustawieniem 44.1KHz, wycinam kiepskie fragmenty, łącze całą treść (z wyjątkiem muzyki i trwającego podczas niej przywitania). Nagrywam też kilka sekund absolutnej ciszy, by potem użyć jej do redukcji szumu
- Zaznaczam kilka sekund ciszy, upewniam się, że nie ma w nich żadnych odgłosów poza szumem i z Efektów wybieram Redukcję szumu, klikając następnie "Get Noise Profile". Zaznaczam całą ścieżkę, wybieram ponownie redukcję szumu i klikam OK (ustawienia standardowe: 42dB redukcji, czułość 0, 1000Hz, 0.15s, Remove)
- Zaznaczam całą ścieżkę i wybieram z Efektów Normalizację ze standardowymi ustawieniami (o.0dB, zaznaczone obydwie opcje).
- Łączę tekst z muzyką, dodaje wyciszenia i przygłośnienia na początku i końcu odcinka
- Eksportuje odcinek do pliku MP3 z ustawieniami: Constant, 128Kbps, Stereo
- Sprawdzam na komórce, czy dźwięk jest odpowiednio głośny (jak nie, zwiększam liczbę dB)
- Programem MP3Tag kopiuję tagi z poprzedniego odcinka do nowego pliku i uaktualniam ich treść
- Wrzucam odcinek przez FTP na serwer
- Piszę wpis (obrazek, znacznik more, ważne notatki, lista stron do omawianych tematów i narzędzi, lista zadań domowych), załączam pod nim link do odcinka w pluginie PowerPress
- Podglądam stronę, kopiuję jej kod źródłowy i wklejam do validatora W3C, poprawiam błędy, dodaję właściwy tytuł i meta description w pluginie All In One SEO Pack, określam kategorie, publikuję stronę
- Usuwam cache i preloading w WP Super Cache
- Ustawiam przekierowanie dla kolejnego odcinka z adresu np. https://sukcesstrony.pl/2 do właściwego artykułu
- Sprawdzam, czy odnośnik i odcinek działa
- Wysyłam link do listy mailingowej, na Facebooka i Google+
Sporo tego, co?