RSS
RSS

Nagrywanie Podcastu Krok Po Kroku


Kategorie: Administracja, Treść, WordPress, Wszystkie

0

Nagranie jednego odcinka mojego podcastu o prowadzeniu stron internetowych jest dosyć czasochłonne - zajmuje mi zazwyczaj cały dzień.

Robię przy tym sporo rzeczy i często o jakiejś zapominam. Poniżej zamieszczam listę zadań, które wykonuję, by opublikować kolejny odcinek podcastu.

Co należy zrobić, by opublikować podcast?

  1. Zapisuje ważne informacje do kolejnego odcinka przy pomocy wtyczki Evernote Web Clipper (do każdego odcinka mam osobny notatnik)
  2. Przed nagraniem kompletuje wszystko po kolei w Google Docs i drukuje (komputer odkładam na bok, by nie buczał do mikrofonu). Sekcje podcastu: aktualności, narzędzia, główny temat, zadania domowe (spisuję po nagraniu wszystkiego)
  3. Nagrywam dźwięk w Audacity z ustawieniem 44.1KHz, wycinam kiepskie fragmenty, łącze całą treść (z wyjątkiem muzyki i trwającego podczas niej przywitania). Nagrywam też kilka sekund absolutnej ciszy, by potem użyć jej do redukcji szumu
  4. Zaznaczam kilka sekund ciszy, upewniam się, że nie ma w nich żadnych odgłosów poza szumem i z Efektów wybieram Redukcję szumu, klikając następnie "Get Noise Profile". Zaznaczam całą ścieżkę, wybieram ponownie redukcję szumu i klikam OK (ustawienia standardowe: 42dB redukcji, czułość 0, 1000Hz, 0.15s, Remove)
  5. Zaznaczam całą ścieżkę i wybieram z Efektów Normalizację ze standardowymi ustawieniami (o.0dB, zaznaczone obydwie opcje).
  6. Łączę tekst z muzyką, dodaje wyciszenia i przygłośnienia na początku i końcu odcinka
  7. Eksportuje odcinek do pliku MP3 z ustawieniami: Constant, 128Kbps, Stereo
  8. Sprawdzam na komórce, czy dźwięk jest odpowiednio głośny (jak nie, zwiększam liczbę dB)
  9. Programem MP3Tag kopiuję tagi z poprzedniego odcinka do nowego pliku i uaktualniam ich treść
  10. Wrzucam odcinek przez FTP na serwer
  11. Piszę wpis (obrazek, znacznik more, ważne notatki, lista stron do omawianych tematów i narzędzi, lista zadań domowych), załączam pod nim link do odcinka w pluginie PowerPress
  12. Podglądam stronę, kopiuję jej kod źródłowy i wklejam do validatora W3C, poprawiam błędy, dodaję właściwy tytuł i meta description w pluginie All In One SEO Pack, określam kategorie, publikuję stronę
  13. Usuwam cache i preloading w WP Super Cache
  14. Ustawiam przekierowanie dla kolejnego odcinka z adresu np. https://sukcesstrony.pl/2 do właściwego artykułu
  15. Sprawdzam, czy odnośnik i odcinek działa
  16. Wysyłam link do listy mailingowej, na Facebooka i Google+

Sporo tego, co?

Komentuj

Subscribe without commenting