RSS
RSS

W Jakie Dni i o Której Godzinie Najlepiej Publikować Wpisy?


Kategorie: Promocja, WordPress, Wszystkie

8

Jeśli informacje o Twoim nowym wpisie pojawiają się na innych stronach, jak Facebook, Blip, Twitter, czy Jogger, to niezwykle istotne jest, by publikacji dokonywać w określone dni i o określonej porze.

Dobrze rozplanowany harmonogram publikacji może wyraźnie podnieść liczbę wizyt na Twoim blogu!

Wybieranie dnia publikacji treści

Często lepiej wstrzymać się z dodaniem na bloga gotowego wpisu, niż robić to w nieodpowiedniej porze. Ze statystyk wielu witryn wynika, że oglądalność stron internetowych rośnie o około 20% w weekendy, zaś maleje w czwartki. Najlepiej więc publikować wpisy we wtorki, piątki oraz zdecydowanie w sobotę lub niedzielę.

Aktualizacja: W poniższych komentarzach Lexy stwierdziła, że weekendowi towarzyszą spadki. Zagłębiłem się więc dokładniej w Google Analytics, by zobaczyć, czy rację mają osoby, u których powyższą tezę wyczytałem, czy Lexy. W GA po wybraniu Visitors → Benchmarking, przy kilkumiesięcznym zakresie dat widać taki oto wykres:

Niebieska linia to moje statystyki, zaś szara - średniej światowej dla stron o tym samym rozmiarze (small, medium lub large). Jak widać, szczyty następują w cotygodniowych odstępach i maleją w kolejnych dniach. Zaznaczyłem szczyt 21 czerwca 2010. Jest to poniedziałek.

Dowiedziałem się więc dwóch rzeczy: by publikować jak najwięcej na początku tygodnia i by nie wierzyć ślepo w opinie innych, które nie są poparte liczbami. Dziękuję Lexy za zasianie wątpliwości.

Dzień publikacji ma duże znaczenie ze względu na liczbę osób przebywających na serwisach informujących o nowych wpisach (Facebook, Blip itp.). W serwisach tego typu nowości szybko wypierane są przez kolejne treści, więc istotne jest, by w tym krótkim okienku, w którym link do Twojego bloga będzie u góry strony, zobaczyło go jak najwięcej osób.

Najlepsza godzina na publikację artykułu

Z tego samego powodu istotna jest godzina publikacji. W przypadku np. Blipa, link do Twojego bloga będzie widoczny ledwie kilkanaście sekund! Mogą one jednak przynieść 50 wejść w godzinach szczytu, zaś mogą 3 w godzinach nocnych.

Najlepszą porą na publikowanie treści są godziny 13:00 - 16:00. Wcześniej ludzie zajęci są najpilniejszymi pracami, wykonywanymi na początku dnia. Później zaś następuje masowa publikacja treści przez ludzi, którzy właśnie wrócili do domów. Kolejne linki są przesuwane w dół w takim tempie, że nawet nie zdążymy ich przeczytać.

Aktualizacja: Poniżej widać rozkład godzinowy odwiedzin (w GA menu: Visitors → Visitor trending → Visits). Chociaż najwięcej osób odwiedza strony od 18 do 21, to zgodnie z powyższymi argumentami uważam, że lepsza jest wcześniejsza publikacja.

Powyższe dane biorą się z doświadczenia. Godziny mogą nieznacznie różnić się w zależności od analizowanego serwisu. Warto zrobić test, publikując trzy wpisy w odstępach dwugodzinnych tego samego dnia tygodnia (np. w każdy kolejny wtorek) i porównać liczbę odwiedzin. Nie zapomnij podać wyników w komentarzach poniżej! ;)

Komentarze

„zaś maleje w czwartki”
„Opublikowano 29 lipca 2010”
A dzisiaj mamy właśnie czwartek ;-)

„Najlepiej więc publikować wpisy we wtorki, piątki oraz zdecydowanie w sobotę lub niedzielę.”
Ja znowu mam wrażenie, że najmniej osób odwiedzi mój wpis jeśli opublikuję go w niedzielę. Czasem zastanawiam się, czy nie lepiej poczekać do poniedziałku aż ludzie pójdą do pracy i w wolnych chwilach czytają blogi.

Akurat mam zakolejkowanych sporo wpisów na przyszłość, więc nie zwracam uwagi na dni publikacji – prawdopodobnie robiac maly blad ;)
Co do reszty okazuje sie, ze masz racje. Zaktualizowalem wpis o dane doswiadczalne.

Niedziela jest ok, ale w godzinach 12-16 ;) ostatnio sprawdzałem statystyki i dość fajnie do wyglądało ;)

Ciekawe, zastosuje niektóre porady i zdam relację, póki co publikowanie w weekendy dawało dość dużo odwiedzin z zastrzeżeniem że była to pora od 11.00 do 17.00. Wieczorem i w nocy weekendy odpadają, zbyt dużo osób w tym czasie po prostu imprezuje :)

Ja bym powiedzial, ze w przypadku Internautow wiekszosc jednak spi ;)

Czy sytuacja przedstawia się identycznie w USA ?
Czy należy wybierać te same godziny publikacji co w Polsce?

Wprawdzie nie mam zadnej strony w jezyku angielskim, ale nie widze powodu, dla ktorego by mialo byc inaczej. Praca w USA odbywa sie przeciez w tych samych godzinach, co w Polsce.

O czym my tutaj mówimy? Z moich badań wynika, że godziny szczytu zależą od specyfiki danej witryny i od grupy docelowej, do której jest skierowana. Oczywiście nie ma co dyskutować, są pewne ogólne trendy które się potwierdzają, natomiast sprowadzenie tego do jednej wartości jest z góry skazane na porażkę. To że jedna witryna ma wysoki wskaźnik odwiedzin np. w piątki to jeszcze nie znaczy, że inne witryny mają podobną charakterystykę.

Komentuj

Subscribe without commenting